Zwangerschapscursus

Wat zou je willen weten als je zwanger bent?

·         Hoe voorkom ik rugklachten in de zwangerschap?

·         Wat kan ik zelf doen als ik last heb van mijn rug, bekken of nek?

·         Wat is de bekkenbodem?

          Moet ik daar tijdens de zwangerschap al iets mee doen of pas na de bevalling?

·         Hoe verloopt een bevalling?

·         Hoe zou ik weeën op kunnen vangen?

·         Kan ik wel bevallen zonder pijnstilling?

·         Wanneer mag ik persen? En hoe moet ik persen?

·         Wat is belangrijk voor mijn herstel na de bevalling?

·         Wanneer mag ik weer sporten na de bevalling?

 

Wil je de antwoorden weten? Dan is deze cursus echt iets voor jou!
Deze informatie komt allemaal aan bod in 8 lessen vóór de bevalling. Op veel locaties worden de partners ook een avond uitgenodigd, om hen adviezen te geven hoe ze je tijdens de bevalling kunnen coachen.
De hele cursus volg je met een vaste groep medecursisten / zwangeren.

Behalve informatie krijg je verschillende oefeningen. Bijvoorbeeld oefeningen voor je bekkenbodem en stabiliteit van je bekken.  Daarnaast leer je ademhalingstechnieken om de weeën op te kunnen vangen, perstechniek, ontspanningsoefeningen.

Meer inzicht in het proces van zwangerschap en bevalling leidt tot meer vertrouwen. Een goede basis om de bijzondere klus van een bevalling aan te gaan!
Daarnaast is de cursus ook een goede voorbereiding op het aanstaande moederschap.

Voor zwangeren die al moeder zijn, blijft de cursus een aanrader; echt een uur bewuste aandacht voor de nieuwe zwangerschap.

Zo’n 5 tot 8 weken na de bevalling start je met dezelfde groep cursisten de nagym.

De 4 lessen zijn gericht op het herstel  na de bevalling. Het is een goede verantwoorde voorbereiding op het weer starten van je eigen (sport)activiteiten.

Deze bijeenkomsten geven je de gelegenheid ervaringen uit te wisselen na de geboorte van je baby. 

De kosten van deze cursus bedragen € 60,00.

Neem contact op met de VCCN als je nog vragen hebt. 

Meld je aan


“De cursus is actief, maar ook rustig en ontspannen, duidelijk, persoonlijk en plezierig, op basis van fysiotherapie”

Cynthia, Lent